Tuesday, January 4, 2011

Apa MacaM

Di tAip noor at Tuesday, January 04, 2011
Kisahnye begini....

Tempat kejadian : Setor Gas

Penjaga gas: AKu ler

Orang yang ambil Gas : 2 Orang ( sorang jejant sorang gegerl )

Masa kejadian : 2.30pm

Kisahnye budak dua orang ni nak ambil gas Purified CO2 30kg tu. Ni bukan silinder LPG gas masak tu ek. Yang tu ko golek-golek je pun boleh. Eh tapi yang ni golek-golek pun boleh gak tapi kalo meletup tu ko punye pasal.

Gas ni yang same tinggi ngan aku. Silinder kosong pun berat.

Dah panjang lak intronye.

Yang jejant ni dah la kecik je. Yang gegerl la plak..tsk well tak kan nak suh gegerl lak pegi heret gas tu kan.

Sungguh tak sampai hati aku tengok budak tu nak mengheret troli tu. Berat gas tu. Aku nak alih pun terkial2. Bile nk alih kan tempat tu ko gerak2 kan sket dah la kan. Bukan pikul ye. Tolong jangan bayangkan.

Masa nk tarik troli tu pun dah kejap ke kiri kejap ke kanan. Akak pun tak mampu nak tolong ko dek. Tolong tengok je la. 

Yang gegerl pun dengan bersungguh2 menolong pegang kepala gas. Abeh nk buat camne lagi kan. jadi aku berdoa moga budak berdua tu sampai ke lab diorang dengan selamat.

Staf lelaki dah la tak ramai. Eh tapi kalo dah dapat staf lelaki pun camni gaya kecik halus mulus je camne tu. Ade plak kang aku pergi tolak sendiri troli tu. Kesian sangat kt ko bang kecik sangat. Ceh budget aku besar sangat.

Ni adalah jenis troli yang digunakan. Bile letak gas dan tak bergerak. Diulangi TAK BERGERAK. Rase cam alah sonang jo ha. Tapi bila nak heret atau tolak troli ni akan di condongkan sebanyak 50darjah. Ni kiraan aku la kan. Hahahah..Jadi beban gas tu akan ditampung oleh pembawa.  Yang jadi penahan dari jatuh gas ni adalah orang yang bawa tu la. Kalo kudrat ko kuat tak ada la jatuh kan. Kalo tak kuat..ish3


Aku dah terbayang kalo si Aidil tu bawak gas. Aidil ni budak yang keje ngan company gas. Memang die je anto gas kat aku. Relax je 2 silinder sekali bawak. Tapi ade teknik la. Err..dan kudrat gak. Sebab die memang besar. Tangan die je aku rase penuh muka aku kot. Kalo die tampar aku kompom pekak terus. 

Google punye Google terjumpe gambar troli gas macam ni.


Best kan camni. Tak ade lah sampai nk tercabut pinggang kan. Sebab dah ade penahan lagi kt belakang tu. Aku nk pg order lah. Kot dapat la kan.



Ni siap ade gambar teknik menggunakan troli dengan betul. Boleh dikira sebagai SOP (Standard Operation Procedure)  dah gambar ni. Boleh digunapakai.

Dah dah aku nak print gambar troli ni nk mintak kt bos suh beli. 








0 comments:

Post a Comment

 

Apa-apa Pun OK Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei